Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

Ένωση συνταξιούχων Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου (τ. ΣΠΑΠ)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Το Δ.Σ. του Σωματείου μας σας ενημερώνει ότι το καθιερωμένο «ΑΝΤΑΜΩΜΑ» θα γίνει στις 27/10/2011 ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00 π.μ. στο ίδιο ξενοδοχείο (STANLEY) της πλατείας Μεταξουργείου.

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Είπαν για τον φθόνο και τον φθονερό

Στον φρόνιμο άνθρωπο δεν μπορεί να υπάρχει φθόνος ̇ οι ανόητοι όμως πάντοτε πάσχουν από αυτήν την αρρώστια. ΣΩΚΡΑΤΗΣ
Ο φθονερός διαβάλλει τους άλλους και δηλητηριάζει τους ανταγωνιζόμενους με τια άδικες κατηγορίες. ΠΛΑΤΩΝ
Ο φθόνος είναι παιδί της αλαζονείας, εργάτης της εκδίκησης, αρχηγός μυστικής επανάστασης και διαρκές βάσανο της αρετής. Ο φθόνος είναι βάρβαρος της ψυχής, δηλητήριο και υδράργυρος που φθείρει την σάρκα και αποξηραίνει το μυελό των οστών. ΣΩΚΡΑΤΗΣ
Ο φθονερός, βλέποντας την κατωτερότητά του, παρηγοριέται με το να παρουσιάζει τους καλύτερούς του σαν κατώτερούς από κάποιον άλλον. ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ
Φθόνος είναι λύπη για την ευτυχία ή χαρά για την δυστυχία του άλλου. ΣΠΙΝΟΖΑ

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

Ακινητοποιημένες οι συγκοινωνίες


Ιδιαίτερα δύσκολες θα είναι οι μετακινήσεις στην πρωτεύουσα σήμερα, καθώς για πρώτη φορά στην 24ωρη απεργία των εργαζομένων σε όλες τις αστικές συγκοινωνίες συμμετέχουν και οι ιδιοκτήτες ταξί. Ακινητοποιημένα παραμένουν σήμερα λεωφορεία, τρόλεϊ...
μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τραμ, ταξί, τρένα του ΟΣΕ και του προαστιακού. Με εξαίρεση τους ιδιοκτήτες ταξί που αντιδρούν στην απελευθέρωση του κλάδου, όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για την εργασιακή εφεδρεία που έχει ανακοινωθεί ότι θα εφαρμοστεί σε όλες τις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ. Τόσο οι συνδικαλιστές όσο όμως και στελέχη των εταιρειών εκφράζουν ανησυχία για την επόμενη ημέρα μετά την απομάκρυνση 10% του προσωπικού από τις εταιρείες. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι εταιρείες ακόμη δεν έχουν καταρτίσει τους καταλόγους με τους εργαζομένους που θα πρέπει να αποχωρήσουν, παρά το γεγονός ότι αυτοί πρέπει να υποβληθούν έως τη Δευτέρα. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι υπάρχει προβληματισμός μεταξύ των διοικήσεων, που υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί το ποιες ειδικότητες εργαζομένων θα αποχωρήσουν προκειμένου να μην επαναληφθούν τα προβλήματα που σημειώθηκαν στους ΗΣΑΠ με τις μετατάξεις 144 εργαζομένων.
Στάση εργασίας πραγματοποιούν σήμερα από τις 12.30 το μεσημέρι έως τις 3.30 το απόγευμα οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που συμμετέχουν στην παναττική στάση της ΑΔΕΔΥ. Αποτέλεσμα είναι να μην πραγματοποιηθούν οι πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» το παραπάνω διάστημα, ενώ σε αρκετές πτήσεις θα τροποποιηθούν και οι ώρες αναχώρησης και άφιξης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία και για την Κυριακή, κατά της οποίας αναμένεται να προσφύγει στη δικαιοσύνη η ΥΠΑ.
Με προβλήματα θα λειτουργήσουν σήμερα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος έχει προκηρύξει 24ωρη απεργία, η ΟΛΜΕ 3ωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 2 μ.μ. και 2 μ.μ. - 5 μ.μ. για πρωινό και απογευματινό κύκλο σχολείων), ενώ και οι δύο ομοσπονδίες θα συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο φοιτητών, που θα αρχίσει στη 1 μ.μ. από τα Προπύλαια. Συλλαλητήριο στις 12.00 από την πλατεία Ομονοίας θα πραγματοποιήσουν το Μέτωπο Αριστερών Φοιτητών και το ΠΑΜΕ, με συμμετοχή μαθητών του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αττικής (ΣΑΣΑ).
Υπό κατάληψη τελεί έως και αύριο το κεντρικό κτίριο του υπουργείου Υγείας στην οδό Αριστοτέλους από υπαλλήλους του υπουργείου που διαμαρτύρονται για την εργασιακή εφεδρεία. Στις περικοπές των κονδυλίων αντιδρούν οι εργαζόμενοι σε δομές ψυχικής υγείας που πραγματοποιούν σήμερα και αύριο 48ωρη απεργία. Την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία απειλούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.
Την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας στις 27 και 28 Σεπτεμβρίου αποφάσισαν οι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών μετά την υπαναχώρηση, όπως αναφέρουν, της κυβέρνησης από τα υπεσχημένα (μη περαιτέρω μείωση των αποδοχών τους) σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη επίθεση στους δημοσίους υπαλλήλους। Στην απεργία μετέχουν οι εφοριακοί, οι τελωνειακοί και η Ομοσπονδία Συλλόγων του υπουργείου Οικονομικών.
Ρεπορτάζ : Αλεξάνδρα Κασσίμη
(από την Καθημερινή)

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

Δίνουμε λόγο μόνο σε σας…

Η ελευθερία του λόγου και η διακίνηση των ιδεών είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα της Δημοκρατίας. Στους καιρούς που ζούμε, κάποιοι νομίζουν ότι κι αυτή μπορεί να είναι υπό διαπραγμάτευση. Θα διαψευστούν.
Πολύ σωστά η εφημερίδα μας επέλεξε να αναδείξει κορυφαίο στην πρώτη της σελίδα αυτό το θέμα. Οι συνάδελφοι πρέπει να ξέρουν. Γιατί αυτοί είναι η δύναμη μας κι σ´ αυτούς δίνουμε αναφορά για τα γραφόμενά μας.
Κανένας καρεκλοκένταυρος δεν μπορεί να μας φιμώσει, αν και πολύ θα ήθελαν. Οι ενοχλητικές φωνές που ασκούν κριτική, που προβάλουν τα πραγματικά προβλήματα των συναδέλφων και δεν έχουν μάθει να χαϊδεύουν τα αυτιά της εξουσίας θεωρούν ότι πρέπει να εκλείψουν.
Και «χτυπάνε» εκεί που ξέρουν ότι πονάμε, στο οικονομικό. Θέλουν να μας εξαντλήσουν, να μας εξουθενώσουν για να υποστείλουμε τη σημαία της ανεξαρτησίας μας.
Αλλά κάνουν λάθος μέγα. Με τέτοιες αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές που δεν «δείχνουν» κράτος δικαίου, ισχυροποιούν περισσότερο τη θέληση μας για προσφορά. Δεν φτάσαμε ως εδώ επειδή λατρέψαμε την καρέκλα… όχι!
Ψάχνουμε να βρούμε την καλύτερη λύση. Και θα τη βρούμε. Το εργατικό και το συνταξιουχικό κίνημα έχει στην ιστορία του πολλά παραδείγματα όπου οι εκάστοτε εξουσίες προσπάθησαν να βάλουν εμπόδια στην δράση τους. Αλλά δεν τα κατάφεραν… Θα τους μείνει μόνο το στίγμα ότι προσπάθησαν να φιμώσουν την ελευθερία του Τύπου.
Εμείς θα κάνουμε το χρέος μας απέναντι στα Σωματεία κι τους συναδέλφους. Και θα εκφράζουμε ελεύθερα την άποψη μας όσο κι αν αυτό δεν αρέσει σε κάποιους…

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

Το τρένο της μεγάλης κλοπής


Τόρνοι, αυτοκινητάμαξες, μηχανήματα και ανταλλακτικά είναι μόνο μερικά κομμάτια του πλούσιου μηχανολογικού εξοπλισμού που έχειαφεθεί στο έλεος των παράνομων συλλεκτών μετάλλου. Χόρτα, πεταμένα ρούχα και παλιοσίδερα έχουν γίνει οι μόνιμοι επιβάτες ενός νεκρού σιδηροδρομικού δικτύου, που από το 1896 μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο ένωνε την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα.

Καλώδια που έχουν ξεριζωθεί από τα βαγόνια ξεπετάγονται από παντού. Τα κουφώματα στα παράθυρα έχουν ξηλωθεί, το ίδιο και οι πόρτες, οι οποίες αφού παραβιάστηκαν, λεηλατήθηκαν και ο σκελετός τους πετάχτηκε. Μόνο με άρβυλα φτάνει κανείς εκεί. Στο εσωτερικό των εγκαταλειμμένων συρμών στο Καρδιακαύτι Ηλείας δεν έχει απομείνει τίποτα, ούτε όμως απέξω. Σκοπός των επιτήδειων ήταν να αρπάξουν τα ακριβά μέταλλα, αλουμίνιο, μπρούντζο, χαλκό.

Μετά συνέχισαν με τα σίδερα, οποιοδήποτε τροχαίο υλικό τούς είναι πολύτιμο. «Τα έχουν ρημάξει όλα. Ο,τι μεταφέρεται έχει γίνει αέρας. Έκοψαν με οξυγόνο ακόμα και τμήματα των σιδηροδρομικών γραμμών», λέει στα «ΝΕΑ» πρώην υπάλληλος του ΟΣΕ, ο οποίος θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του. Είχε επισκεφθεί την τοποθεσία έναν μήνα αφότου διεκόπη η λειτουργία και από τότε, θυμάται, τα σημάδια από τους βανδαλισμούς ήταν έκδηλα, το πλιάτσικο είχε αρχίσει.

Οι μπαταρίες από τα συστήματα φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων ήταν τα πρώτα αντικείμενα που εκλάπησαν, αμέσως μετά την αναστολή της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου. «Έχουν επιχειρήσει να πάρουν μέχρι και τις σιδηροτροχιές που φυλάσσονταν κοντά σε σιδηρογραμμές. Μέχρι και στο μηχανοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα μπήκαν για να πάρουν τροχαίο υλικό. Τον τελευταίο καιρό υπάρχει φύλαξη, αλλιώς θα συνέβαινε ό,τι και στο Καρδιακαύτι. Δεν θα βρίσκαμε τίποτα», λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων Μεσσηνίας Κωνσταντίνος Τριαντάφυλλος.

Οσοι ξέρουν από τρένα ή δούλεψαν στο παρελθόν σε αυτά, εκτιμούν πως «τέτοιες δουλειές δεν γίνονται σε μια νύχτα», οι λεηλασίες αυτές θέλουν οργανωμένο σχέδιο, σχεδόν συνεργείο ολόκληρο. Εάν η απραξία και σε πολλές περιπτώσεις η αδιαφορία συνεχιστούν, σύμφωνα με τον δήμαρχο της Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα, δεν θα απομείνει τίποτα. «Θα τα κλέψουν όλα.

Η μεγαλύτερη κλοπή έγινε στο Κατάκολο, ακολούθησαν όμως και άλλες όπως η επιχείρηση στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας. Βανδαλισμοί έχουν γίνει ακόμα και στο σιδηροδρομικό πάρκο στην πόλη μας, παρά τις προσπάθειές μας να το διατηρήσουμε», λέει.

Τον περασμένο Ιανουάριο έκλεισε όλο το μετρικό (η απόσταση μεταξύ των γραμμών ήταν ένα μέτρο) σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου, εκτός από τη γραμμή Ολυμπία - Κατάκολο, Διακοπτό - Καλάβρυτα και τον προαστιακό της Πάτρας. «Παρά τα σενάρια για κατάργηση της γραμμής από το 1995, καταφέραμε με παρεμβάσεις και του συλλόγου μας να αυξήσουμε τα ζεύγη από τέσσερα σε 40. Δηλαδή, 40 τρένα να αναχωρούν και να επιστρέφουν καθημερινά στον σταθμό της Καλαμάτας.

Τα δρομολόγια δεν ήταν αρτηριακά αλλά κατά κύριο λόγο προαστιακά, εξυπηρετούσαν όμως πολύ κόσμο», λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμων Μεσσηνίας, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι ο χρόνος που απαιτούσαν οι μεταφορές στο αρτηριακό δίκτυο δεν ήταν ιδιαίτερα ελκυστικός ή ανταγωνιστικός. Η εικόνα αυτή άρχισε να αλλάζει, σύμφωνα με τον κ. Τριαντάφυλλο, από το 2009 «εξαιτίας ενός τραγικού σφάλματος του ΟΣΕ».

Όταν το 2009 πρωτολειτούργησε ο προαστιακός της Καλαμάτας βάζοντας τρένο που πήγαινε μέχρι τα ΤΕΙ, οι περισσότεροι σπουδαστές εξυπηρετούνταν από τη συγκεκριμένη γραμμή», λέει ο κ. Τριαντάφυλλος. Σύμφωνα με τον πρώην μηχανοδηγό του ΟΣΕ Γιώργο Σταθόπουλο, ο οποίος έχει μεταχθεί ως φύλακας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καλαμάτας, εκείνο το διάστημα το τρένο μετέφερε καθημερινά έως και 800 επιβάτες. «Ακόμα και με τις υπάρχουσες συνθήκες το τρένο θα μπορούσε να λειτουργεί σε τοπικό επίπεδο διότι σε ό,τι αφορά τις τοπικές μεταφορές σημειώθηκε τεράστια έκρηξη. Μετά άλλαξαν τα δρομολόγια, έδιωξαν τον κόσμο και μαζί κι εμάς» λέει ο κ. Σταθόπουλος.

Πλέον, χόρτα θεριεύουν κατά μήκος των διαβάσεων, ενώ το εγκαταλειμμένο βαγόνι δίπλα στον σταθμό της Καλαμάτας και τα δύο κτίρια περιμετρικά αυτού έχουν γίνει καταφύγιο μεταναστών.

Στις αρχές του μήνα εκπρόσωποι γερμανικής εταιρείας που ειδικεύεται στη λειτουργία εγκαταλειμμένων δικτύων στη Γερμανία, έφτασαν στην Καλαμάτα προκειμένου να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους για εκμετάλλευση του «μετρικού» σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου. Ο δήμαρχος της πόλης κ. Νίκας λέει ότι το ενδιαφέρον των Γερμανών στρέφεται κυρίως στη δημιουργία δικτύου τοπικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, με ιδιαίτερη έμφαση στην εκμετάλλευση των συρμών μουσειακής αξίας - προτείνοντας ακόμα και ξεναγήσεις μέσω τρένων. «Η ιδέα των Γερμανών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, εμείς όμως δεν είμαστε υπέρ κανενός.

Είμαστε υπέρ του να εξετάσει το υπουργείο Μεταφορών την υπόθεση σοβαρά και μέσω διαγωνισμού να επιλέξει ανάδοχο για το συγκεκριμένο έργο», λέει και προσθέτει ότι η τουριστική άνθηση στην περιοχή, μέσω της επανακυκλοφορίας των τρένων, είναι επιθυμία όλων των δημάρχων της Πελοποννήσου.
  • Δημοσιεύθηκε χθες στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, αλλά ούτε φωνή, ούτε ακρόαση από τους αρμόδιους...

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Δεν θα γλιτώσουν από αυτό που φοβούνται

Γράφει ο Αποστολόπουλος Βασίλης, Γ.Γ. της ΟΣΣΕ
Κατήφορος χωρίς τέλος έχει κυριεύσει τους άρχοντες… της εξουσίας και αντιμέτωποι με την λαϊκή οργή, προσπαθούν να βρουν τρόπους φίμωσης κάθε ελεύθερης φωνής που τους ενοχλεί και τους δημιουργεί προβλήματα.
Με αφορμή το μεσοπρόθεσμο, επιχείρησαν μέσα στις διακοπές του Αυγούστου να σταματήσουν την λειτουργία κάθε μικρού εντύπου τα οποία εκδίδουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Σκέφτηκαν κάποιοι φωστήρες ότι η διακοπή της επιδότησης των ταχυδρομικών τελών θα φέρει σε δύσκολη θέση και δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν τα έντυπα, διότι το κόστος θα είναι δυσβάσταχτο, πράγμα που θα αναγκάσει πολλές οργανώσεις να αναστείλουν τις εκδόσεις τους.
Σκέφτηκαν όμως με την μισή λογική του μυαλού τους, διότι η άλλη έχει τεθεί εκτός λειτουργίας ως φαίνεται, αφού το ότι τόσοι εργαζόμενοι στα τυπογραφεία και την διακίνηση των εντύπων αυτών θα μείνουν άνεργοι δεν τους απασχολεί. Όλα στο βωμό του «εμείς να μην έχουμε πρόβλημα και οι άλλοι ας πεθάνουν».
Τους πληροφορούμε ότι από αυτό που φοβούνται δεν θα γλιτώσουν, διότι μέσα από αυτό το αντιλαϊκό μέτρο της φίμωσης θα μας βρουν και πάλι μπροστά τους. Θα βρούμε την λύση με τους χιλιάδες συναδέλφους μας να συνεχίσουμε την ενημέρωσή τους στα καυτά και δίκαια αιτήματά μας. Η ΟΣΣΕ και οι εκάστοτε διοικήσεις της λογαριασμό έχουμε να δώσουμε μόνο σε εσάς που μας στηρίζετε με την εμπιστοσύνη σας στην μακρόχρονη πορεία της.